poesia

3 maneres de crear contingut que fomenti les relacions amb els clients

El màrqueting de continguts és un dels pilars bàsics en qualsevol estratègia de màrqueting digital. Sense uns bons continguts, la nostra presència digital es veurà seriosament afectada. A més, des de fa anys, el màrqueting de continguts ha viscut de manera permanent en un entorn d’ubiqüitat i de saturació d’informació, en el qual la majoria dels venedors han sentit, i encara senten, la pressió de produir grans volums de recerques i d’informació que sigui fàcilment compartible. I tot per capturar la fugaç atenció d’un públic cada vegada més distret i difús. En aquest sentit, és imprescindible i fonamental generar contingut de fomenti unes bones i fermes relacions amb els clients.

I és que en l’entorn del màrqueting de continguts, un camp extremadament competitiu, se sol patir d’una creació gairebé incansable, prioritzant la producció en cadena … i quan en el nostre interior ens intentem convèncer que menys és més, i que la qualitat sempre triomfa davant la quantitat. Tothom sap que els valors més apreciats dels continguts són l’autenticitat, i l’originalitat … però gairebé sempre se sol caure davant la pressió de les mètriques i de la competitivitat. I és que en tota aquesta voràgine en què estem ficats, ens hem oblidat del que realment important, i de l’objectiu que mai hauríem d’haver abandonat: els continguts ens ajuden a construir una relació molt més íntima, propera i duradora amb els nostres clients.

En aquest article explicarem tres formes mitjançant les quals un venedor pot crear contingut de qualitat, que torni a generar la suficient intimitat i proximitat amb els clients.

CONNECTAR DE FORMA DIRECTA ELS CREADORS DE PRODUCTES AMB ELS SEUS CONSUMIDORS FINALS

Mitjançant aquesta connexió directa, es treballen aspectes clau com són l’autenticitat o la credibilitat. Això, per exemple, és particularment important en indústries com la informàtica, on els venedors sovint no s’assemblen en res als personatges que estan en tot el procés de comercialització.

Com venedor, si no ets un veritable expert en el teu producte o tecnologia, i si no us sembles a un personatge / públic objectiu, el contingut que puguis arribar a crear serà sempre marginalment inautèntic o, en el pitjor dels casos, inexacte. Per poder superar això, es poden triar dues opcions: o bé pots invertir en centenars d’hores de formació (autodidacta o no) per arribar a convertir-te en un expert en el teu producte; o bé pots canviar la ruta de les teves comunicacions per complet.

De fet, el camí més directe per arribar a l’autenticitat és connectar els creadors de productes directament amb els usuaris o clients finals d’aquests productes. Aquest camí ens ajudarà a tenir unes converses molt més significatives. I no n’hi ha prou amb escriure unes quantes entrades al nostre blog. Hi ha d’haver una connexió sostenible i estable, directa i permanent, contínua, per poder crear un flux continu d’intercanvi de valor per a ambdues parts. És un autèntic contracte de permanència, que això no serà passatger. La comunicació directa dóna poder i és una poderosa eina capaç de moure mons.

POSAR EL VALOR EN L’EIX CENTRAL DE TOTA ESTRATÈGIA DE COMPROMÍS

De la mateixa manera que l’autenticitat, el compromís és l’altra paraula de moda en el màrqueting digital i de continguts. No hi ha dubte que volem involucrar els nostres clients més íntimament i amb més freqüència, però com?

El valor (i de forma específica, l’intercanvi constant de valor) és la pedra angular d’una estratègia òptima de compromís. Oferir un valor tangible al teu audiència perquè et busquin, que es interactua més i amb més contingut, és un viatge de per vida, sense fi.

Si, és clar: els titulars atractius i polèmics pot atraure l’atenció d’ulls fugaços; però el contingut de qualitat és l’únic que genera un valor afegit, i que és capaç d’engendrar en última instància un autèntic compromís. El desafiament a què s’enfronten els venedors és que aquest tipus de contingut de valor costa molt de crear, tant en temps com en diners. Si som capaços de crear continguts realment originals, d’alta qualitat, i que siguin compartits per molta gent, tindrem molt camí recorregut i ens posicionarem sempre per davant dels nostres competidors. Tothom és capaç de crear contingut superficial … però no tothom és capaç de crear contingut d’alta qualitat.

Enfoca tot el teu contingut a proporcionar un valor pràctic al teu públic. Abandona l’llistes, els publireportatges, o els blocs plens de paraules claus perquè si. Centra’t en el contingut valor, i en la redacció rica, profunda i amb un ric vocabulari. Probablement això et portarà més temps, és clar. Però un cop creat, serà totalment original i amb molt més valor.

APROFUNDEIX DURANT MÉS TEMPS

Els teus clients volen històries. Les històries enganxen, generen atenció i permeten articular un discurs profund, coherent i ben treballat. Fes que la teva pròpia marca sigui una història. O potser no t’has preguntat mai el per què de l’èxit de determinades webs al llarg de molts anys? Què ha estat: ¿l’èxit els ha portat a ser longeus … o és la longevitat la qual condueix a l’èxit?

No creguis, la resposta no pot semblar ni tan fàcil ni tan òbvia. Però la meva experiència m’ha portat a voler construir històries a molt més llarg termini, i a desenvolupar programes de continguts consistents en el futur. Els teus clients troben valor en la consistència i en la continuïtat del teu discurs. I la consistència d’un venedor de continguts és fonamental per a l’èxit. La consistència genera al seu temps lleialtat, i la lleialtat és una autèntica assegurança de vida per als teus continguts, i per als teus productes i serveis. Sovint ens solem sotmetre a la pressió per innovar en detriment de la construcció de la coherència i la longevitat en els nostres programes.

Els venedors de contingut han de centrar-se en la construcció de programes a llarg termini, dissenyats per donar al seu públic una cosa que poden explicar. Potser cal que sacrificar el ritme al qual s’introdueixen noves coses, però segur que al final donarà els seus fruits.

Compra el meu últim llibre de ficció “Tots els noms del tren”

Avatar photo

Bibliotecari-documentalista. Pare de dues xiquetes meravelloses i que m'estimo amb bogeria. Fent feina de bibliotecari a la #BiblioEpiscopal. Vivint entre #Tortosa i #Barcelona. Els trens de la #R16 són el meu tercer espai. Curriculum | Llibres publicats | Tots els noms del tren

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *