#Twitter és una peça clau en la relació amb els teus clients. Si vols millorar i aprofundir en la relació amb ells, i poder utilitzar un canal de comunicació immillorable i amb molta potència, sens dubte has de tenir una presència activa i proactiva a Twitter. Per les seves característiques d’immediatesa i rapidesa, has de cuidar al màxim l’ús de Twitter i la relació teus clients, per establir millores significatives en la teva comunicació corporativa. En aquest article et donem 3 claus a tenir en compte en la xarxa mundial per excel·lència del #microblogging.
3 claus per a comunicar millor al Twitter
La comunicació i la relació amb els teus clients té unes característiques concretes, que et resumim en tres punts:
- Immediatesa i ubiqüitat . Twitter, per les seves característiques i limitacions de text, és una xarxa social amb molta immediatesa. Tot passa molt ràpid, i en molt poques hores qualsevol tema pot arribar a ser trending topic . A més, Twitter és ubic, ja que s’adapta també molt bé a tot tipus de dispositius mòbils; així, la comunicació amb els teus clients pot sorgir en qualsevol lloc, moment o lloc. Has per tant tenir la suficient capacitat de reacció com comunicar-te amb els teus clients, tant si és en positiu com si en negatiu.
- No facis sempre màrqueting . A Twitter, les accions directes de màrqueting estan una mica mal vistes. Si en el teu timeline emets només missatges de publicitat, a poc a poc aniràs perdent seguidors, t’ho asseguro. A Twitter es dialoga, hi ha conversa, es debat i s’opina. I la teva empresa ha de ser capaç de fer el mateix, i posar-se al mateix nivell que els teus clients, potencials o no. Et has adaptar a les dinàmiques comunicatives de Twitter.
- Emet valor . Els teus clients esperen una mica més de la teva empresa. També a Twitter. Intenta no emetre al Twitter tan sols missatges de la teva empresa. Parla d’altres productes similars, de l’actualitat, o fins i tot de la teva competència … sense por. Els teus clients busquen de tu un valor afegit, que els proporcions una experiència a Twitter que els faci creure en tu.
Per cert, no t’oblidis mai, mai, d’un parell de coses més: sempre que sigui possible posa enllaços i #hashtags en els teus missatges de Twitter . Són elements que ajudaran a millorar de forma notable el teu timeline, i creessin una experiència multimèdia completa.
I bé, com actues a Twitter? Quines accions portes a terme? Ho fas servir com a canal de comunicació amb els teus clients? Com et relaciones amb ells en aquesta plataforma? Ets proactiu?
Compra el meu últim llibre de ficció “Tots els noms del tren”