Des dels anys 90 del segle passat, quan van néixer els blocs, diversos gurus d’Internet han anat pronosticant de forma més o menys periòdica la seva mort i desaparició. Els diferents canvis tecnològics i d’hàbits, i sobretot el naixement, la consolidació i l’èxit de totes les xarxes socials que avui coneixem (entre molts altres aspectes menors), han estat els principals condicionants que han posat en dubte la utilitat dels blocs. Però la veritat és que els blogs segueixen sent una excel·lent i imprescindible eina en l’àmbit del màrqueting digital, i són el teu millor aliat en termes de visibilitat i estratègia de marca, tant personal com empresarial. En aquest article et donarem 5 poderoses raons per tenir un blog. I encara que les xarxes socials s’han convertit sens dubte en la gran conversa mundial, el diàleg permanent, el blog t’aporta una sèrie de valors i de fortes fonaments sense els quals no seràs res. Sempre ens agrada recordar la mítica frase d’@Yoriento: “Sense blog som sense sostre digitals, tot el dia tirats en xarxes socials”.
Al fil de la frase de @Yoriento (o Alfonso Alcántara), el blog (i per extensió la nostra web) sempre s’identificaran pels nostres clients i usuaris com la nostra casa, el nostre local: el lloc on sempre ens podran trobar. I a més, tant el blog com la nostra web els podem dissenyar i concebre com nosaltres volem i sota les nostres necessitats i les dels nostres clients. T’imagines qualsevol negoci físic sense el seu local corresponent? Veritat que no. Doncs llavors, per què se segueixen concebent negocis en línia amb tan sols una simple presència en xarxes socials? A internet cal una estratègia integrada, i tenir un web 360º és clau per aconseguir un màrqueting digital de qualitat. I un blog és un factor clau en aquest enfocament integrat i global.
Aquestes són les nostres 5 poderoses raons per tenir un blog:
- El blog és el teu millor targeta de visita. És un teva imatge digital, és com et trobaran, com et veuran i com et coneixeran els teus clients i usuaris. El blog és la millor manera per explicar la teva empresa (o per explicar-te a tu mateix si ets un professional freelance), per explicar què fer, com ho fas … I a més, ho podràs fer sense límits de caràcters, sense trava alguna i amb la filosofia i l’orientació que tu li vulguis donar a la teva presència online. Recorda: al blog, a casa teva, manes tu. Amb un blog et podràs configurar a mida la teva presència online amb els recursos i el disseny que consideris necessaris, i sempre els podràs orientar cobrir les necessitats dels teus clients per oferir-los un valor afegit que poques vegades podran trobar a les xarxes socials. És clar que a les xarxes socials també et podràs configurar una sèrie d’eines que t’ajudaran … però tingues present que sempre dependràs de tercers. Amb un blog (sota domini propi) sempre tindràs un control absolut sobre el teu projecte.
- Amb un blog, generaràs confiança en els teus clients i usuaris. A internet, la generació de confiança és absolutament clau i imprescindible, i sense ella és literament impossible que qualsevol negoci tingui expectatives d’èxit. El contingut dinàmic que es genera en un bloc és la millor fórmula per anar cap a un màrqueting d’atracció cap als teus clients. El contingut del teu blog ha de mostrar de manera oberta tot el que consideris important per crear confiança: articles d’opinió, experiències de producte, testimonis dels teus clients, coneixement del teu nínxol de mercat, etc. I a més, ho has de fer de forma periòdica i constant: un bloc sense una actualització permanent dóna molt mala imatge, i transmet un enorme grau de deixadesa i fins i tot de no creure en el teu negoci o com a mínim de no prendre-t’ho massa seriosament.
- La confiança et portarà a ser considerat un expert. Un blog que respon i atén les necessitats dels teus clients, juntament amb la creació de clima de confiança entre clients i empresa, et portarà automàticament a ser considerat un expert en el teu nínxol de mercat i en la teva matèria. En aquest punt, és d’absoluta importància centrar-se en el contingut, que ha de ser de gran qualitat i totalment original. El contingut que aportacions al blog ha de respondre a les necessitats i als objectius dels teus clients, i els ha d’aportar un valor únic que no puguin trobar enlloc més d’Internet. Saber del que parles, i demostrar que domines el teu àmbit de treball, és el millor símptoma de que ets un expert; ia més, ho podràs fer amb veu pròpia. I els teus clients ho notaran. Demostrar que ets el millor en internet és totalment crític per al teu negoci: no has de ser un més … has de ser el millor. Encara que hi hagi mil i una empreses més com la teva, la teva ho ha de fer millor. I amb el contingut el podràs demostrar.
- Millorar el teu SEO. A tots els cercadors els encanta el bon contingut: contingut de qualitat, original, ben estructurat, amb paraules clau, etiquetes, metades,… Amb un blog podràs fer tot això i molt més, amb l’objectiu de millorar, potenciar i impulsar el posicionament orgànic del teu bloc. No és un treball del qual obtindràs resultats immediats, però a mig i llarg termini (a partir dels 6 mesos, però sobretot a partir del primer any) veuràs i als primers resultats, i amb molta probabilitat les teves pàgines apareixeran en els primers resultats de les recerques. El treball entre bambalines també és important: tenir uns bons fonaments t’ajudaran a que la teva web i un blog siguin sòlids i consistents.
- I finalment, fer créixer el teu negoci. El blog t’ajudarà a impulsar el teu negoci, i serà la teva principal eina de networking. Amb el teu blog podràs aconseguir molts més clients, aquests seran millors, i els podràs fidelitzar més i millor. A més, el blog t’ajudarà a estar connectat amb altres professionals del teu sector, amb els quals podràs intercanviar idees, recurso, etc … i fins i tot poder iniciar amb ells noves línies de negoci i projectes de forma col·laborativa. Com veus, tenir un bloc t’aporta grans beneficis. Són beneficis intangibles, ho sabem. Però en l’era del coneixement i la informació, tenir en compte aquests aspectes és totalment primordial.
Compra el meu últim llibre de ficció “Tots els noms del tren”