Després de temps pensant que havia de fer-ho, el passat 19 de març del 2019 vaig començar el procés.
La màquina escollida corre Ubuntu 20.04 i les instruccions a seguir les d’aquesta pàgina.
La idea és tenir una replica del servidor de OpenStreetMap, pàgina que inclou un servidor de tessel·les i un servidor Nominatim que permet fer cerques de ciutats, pobles etc per el seu nom.
La part més feixuga del procés és el de l’importació de les dades del planeta sencer a la base de dades Gis. En un disc dur convencional (és l’autèntic coll d’ampolla d’aquest projecte, més avall dic perquè) ha trigat 3.611.989 segons, o sigui, 41 dies, 19 minuts i 19 segons, i la base de dades Gis ocupa (alerta) més de 1,5 Terabytes dels 2TB que té.
Seguint els passos següents arribo al punt de màxima excitació, el de veure el mapa global i fer-hi zoom. Primer problema i insalvable, el dimoni renderd dona errors…
D’acord, lliçó apresa. No es poden renderitzar tessel·les en temps real si la base de dades #gis del planeta sencer la tens en un disc dur convencional, és massa lent i només fa que donar errors:
renderd process Failed to send render cmd on fd x
renderd send error: Inappropriate ioctl for device
Aquí he entés perquè recomanen un SSD en la pàgina d’instruccions.
Cal, sí o sí, un disc dur SSD de 2TB com a mínim. El meu projecte de tenir un servidor de tessel·les de #OpenStreetMap queda en suspens degut aquest problema tècnic.
Però sóc tossut, ho torno a provar des de zero, esborro la base de dades (més de 41 dies de feina esborrats en pocs segons) i començo l’importació però “només” de Europa, pensant que amb menys tessel·les sí que podré fer zoom sense errors de renderd.
osm2pgsql took 831506s (230h 58m 26s) overall
9 dies, 14 hores, 58m i 26 segons ha trigat en importar les dades del mapa d’Europa a la base de dades gis. I em dona els mateixos errors de renderd. Ja toca deixar-ho estar. No havia après la lliçó?
Torno a començar de zero, aquest cop amb un disc dur SSD de 2TB! A veure quan trigarà però en un dia ja ha acabat d’importar els “nodes” i ja està important els “Way”.
Seguiré en una propera entrada…